Jdi na obsah Jdi na menu
 


Začni s tancem

13. 1. 2007

Tady je pár důvodů,proč začít s nějakým tancem:

1. formuje to postavu

2. je to strašná sranda

3. nenudíš se

4. posiluje to imunitu

5. a mnoho a mnoho dalšího….

Takže věřte, že je to fakt super… =)

HIP HOP


BREAK DANCEObrazek

Tento taneční styl pochází z USA, kdy kolem roku 1969 odstartoval ve svém klipu James Brown pouliční tance zejména simulaci pouličních bojů tancem. Brzy na to se tento styl stal populárním. Tento styl zachází takřka za hranice lidských možností. Jde o růné proplétačky nohou na zemi a především točení na hlavě na zádech, a tak dále s využitím švihu a síly. Pohled na to, co umí b-boys dnes je až zarážející a mrazí v zádech, protože je to velmi nebezpečné a v dnešní době se zdá, čím originálnější tím nebezpečnější. Nicméně se ho učí čím dál víc kloučků a pěkně se jim to točí. Základní triky jsou POWER MOVES, FREEZY, FOOTWORKY, LOCK-IN, UPROCK, TOPROCK.

základní prvky breaku:  

Power Moves - Jsou to triky, při kterých využíváte švihu k rotaci. Jako například populární Head Spin nebo Back spin na zádech. Dále je to vrtulník a tak dále.

Freezy - Volně přeloženo zmrznutí. Tanečník se jakoby zasekne v nějaké krkolomné pozici a drží, jak dlouho mu to dovolí síly. Opravdu se dá vymyslet mnoho a mnoho freezů, které si zaslouží obdiv nad složitostí se do té pozice vůbec dostat.

Footworky - Všechny takové ty prohazování nohou v podřepu na zemi, to je Footwork(Foot = noha a work = práce). Takže hlavně pracují nohy. Nejznámější 6x - step.

Lock-in - Patří k tanečkům. Většinou vychází z pohybů zápěstí nebo loktů až po ramena. Tanečník se snaží k co nejoriginálnějším kreacím. Lock-in je velmi důležitý a efektivní, ale musí se všechny krouživé pohyby a gesta dotahovat, jinak to působí ne moc profesionálním dojmem.

Uprock - Jsou to již zmiňované náznaky pouličních bojů. Jsou to vždy jeden až dva kroky ve vzpřímené pozici a na 3 a 4 dobu se jde do dřepu a tanečník ze dřepu vystřelí proti soupeři hned do dalšího Uprocku.

Toprock - Tohle je jedna z nejdůležitějších opor breaku. Jsou to tanečky, kterými tanečník může provázat všechny prvky Breaku. Když se tyhle tanečky opravdu umí je to krása.

FUNKY

Je to tanec, který do sebe zahrnuje mnoho tanců. Jsou to například prvky z jazzu, hip hopu a funkové prvky. Funky je i takzvaný klipový tanec pro profíky a začátečníky. Laicky řečeno Funky dance = zábavný tanec

HOUSE DANCE

House Dance je další forma pouličních tanců. Původ mu nejspíše dali Hispánci, kteří tancovali salsu, Brazilci, tancující capoeiru, Afričani, b-boys, stepaři a tanečníci jazzu. Tahle masa lidí dala za vznik New Yorského stylu zvaného "House dance". Je tu pár rozdílů od hip hopových tanečníků. House nevyužívá tolik beatu a zaměřuje se spíše na pohyb horní části těla, který je doprovázen speciálním stylem hudby, Housem.

ELETRIC BOOGIE

Electric Boogie je velmi originální a zábavný taneční stýlek. Vytváří různé iluze pohybu, trhané pohyby (pooping) atd. viz. Prvky níže. Pomalejší Hudba s výraznými dobami a beaty je ideální na tancování electric boogie. Jedni z nejvýznamnějších představitelů jsou ELECTRIC BOOGALOOS, kteří jsou opravdu legendami.

Prvky electric boogieObrazek

Pooping - pooping je trhavý pohyb, který dosáhnete napnutím svalů. Pooping můžete provádět jakoukoli částí těla. Uvedu příklad. Ramena dáte nahoru, jakoby blíže k hlavě nahoru a ruce necháte svisle dolu. Teď rychle vymrštíte lokty směrem k zemi a docílili jste trhaný pohyb zvaný pooping.

Vlna - Vlna je pohyb vycházející z jedné části těla a pomalu dorazí do druhé části těla. Princip je stejný jako vlna na moři. Začne třeba v ruce a skončí v noze.

Ticking - Tento pohyb vytváří iluzi, že části těla jsou přirozeně mechanické, jako kdyby ve vás byly převody ozubená kolečka. Zastavují se škubnutím a pak se zase dají do pohybu.

Robot - Při tancování Robota se končetiny pohybují konstantní rychlostí z jedné pózy do druhé. Většinou se tyto pohyby zakončují Tickem (popsáno výše). Obvykle se pohybuje jenom jedna část těla a vypadá jako když vaše tělo ovládá nějaký program.

Floats nebo Glides - Float nebo Glide je iluze vytvořená nohama. Těmito iluzemi se normálně tanečník pohybuje po parketě. Například vytvoří tanečník iluzi, že jde pozpátku. Nebo že nefunguje gravitace a po parketě klouže jako na měsíci. Nejznámější pohyb MOON WALK.

Zpomalený pohyb - Do electric boogie neodmyslitelně patří zpomalené pohyby, které vytvářejí dojem zpomaleného záběru. Přesně jako v Matrixu .

AEROBIC

Jaké vlastně máme druhy aerobicu...

Aerobic je kondiční cvičení aerobního charakteru zaměřené na rozvoj vytrvalosti, síly a formování postavy.

Tohle každej správnej aerobicovej nadšenec ví! Jenže ono to není tak jednohuchý si v dnešní době říct: "Tak začnu chodit na aerobic!" Jo jako předsevzetí je to hezký, ale když si otevřete webovku jakéhokoliv fitka vyvalí se na vás takovejch druhů aerobicu, že je z toho člověk jelen! Tak abyste to neměly tak těžký, tady máte stručné charakteristiky jednotlivých druhů...

Dance aerobic - aerobní cvičení s využitím tanečních prvků sestavených do choreografie. Vhodné pro všechny, kteří milují tanec a rytmickou hudbu.

Mix aerobic - kombinace dance aerobiku a posilovacích forem cvičení. To posilování je jen půl hodiny takže ok. A zase vemte si, jak budete krááááááásně vypadat!:-)
 


Interval aerobic - silově vytrvalostní cvičení, kombinující bloky aerobní zátěže s posilovacími metodami.

Bodystyling - silově vytrvalostní trénink zaměřený na posílení hlavních svalových skupin celého těla a na formování problémových partií, tedy zejména břicha, hýždí a stehen.

P-class - silově vytrvalostní trénink zaměřený na posílení hlavních svalových skupin celého těla a na formování problémových partií, tedy zejména břicha, hýždí a stehen. Je to v podstatě to samý jako bodystiling jen se to jinak jmenuje:-)

Step - vytrvalostní cvičení na jednoduchém plastovém schodu - stepu. Tento vertikální trénink má výborné účinky na formování stehen a hýždí a zvyšování fyzické kondice; Dochází při něm k vysoké spotřebě energie, při snížené zátěži kloubního aparátu dolních končetin.

Aqua aerobic - je to aerobic ve vodě, při kterém dochází k větší zátěži a je celkově náročnější, teda já sem z něj měla ten pocit .

Core bodytraining - silově vytrvalostní trénink na pohyblivé desce - coru - který je připevněn nohama k podložce.


BŘIŠNÍ TANEC

Tento tanec je krásný a ženy v orientu ho tančí mezi ženami pro ukrácení dlouhých chvil strávených v nábožensky rozdělených komunitách.

V Evropě je mylně nazýván břišním tancem. V arabštině jeho název zní „Raqs Sharqi“, což znamená tanec východu.

Druh pohybů a figury v orientálním tanci jsou většině Středoevropanek zcela cizí, proto je třeba překonat mnohdy nelehké začátky, než si na ně netrénované tělo zvykne. Stejné je to s arabskou hudbou. Musí se poslouchat a dostat do ucha, což taky nějakou dobu trvá. Obrazek

Tancuje se většinou v široké sukni či kalhotách s pásem nebo šátkem přes boky. Horní díl je zdobená podprsenka či top. Profesionální kostýmy jsou výrazných barev a bohatě zdobené penízky, flitry a korálky. Tanečnice většinou tančí bosky pro lepší spojení s „Matkou zemí“, některé nosí střevíčky na vysokých podpatcích.


Orientální tanec je dobrá terapie duševní i fyzická:

  • formuje se ženské tělo, s důrazem na břišní svalstvo, kyčle a hrudník

  • při tanci dochází k vnitřní stimulaci orgánů

  • posiluje pánevní dno

  • odstraňuje bolesti zad

  • posiluje sebevědomí

  • tanec posilňuje osobnost, odbourává pochybnosti o sobě a učí akceptovat své tělo

Tento druh tance je vhodný pro všechny zájemkyně, výuka není omezena věkem ani kondicí.

Připravila: Míša

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář